Ana içeriğe atla

ABD ATOM BOMBASINI ASLINDA NEREYE ATACAKTI? ATOM BOMBASI NEDEN JAPONYA'YA ATILDI?

 


Hiroşima’ya Atom Bombası Saldırısı: Neden, Nasıl ve Sonuçları

6 Ağustos 1945’te ABD, Hiroşima’ya atom bombası saldırısı düzenledi. Bu saldırı, II. Dünya Savaşı’nın sonunu getirdiği gibi, insanlık tarihinin en korkunç olaylarından biri oldu. Peki, ABD neden Hiroşima’ya atom bombası attı? Bu saldırının sonuçları neler oldu? Bu makalede, Hiroşima’ya atom bombası saldırısının nedenlerini, nasıl gerçekleştiğini ve sonuçlarını anlatacağız.

ABD’nin Atom Bombası Projesi: Manhattan Projesi

ABD, atom bombası projesine II. Dünya Savaşı’nın başında başladı. Bu proje, Manhattan Projesi olarak biliniyordu. Projenin amacı, Almanya’nın da nükleer silah geliştirdiğinden şüphelenilen ABD, savaşı hızlıca bitirmek için yeni bir silah geliştirmekti. Proje, ABD’nin yanı sıra İngiltere ve Kanada’nın da katılımıyla yürütüldü. Proje, gizli bir şekilde devam etti ve çok büyük bir bütçe ayrıldı. Projenin başında fizikçi Robert Oppenheimer vardı.

Manhattan Projesi, iki tip atom bombası geliştirdi: Uranyum-235 tipi “Little Boy” ve Plütonyum-239 tipi “Fat Man”. Bu bombaların testleri, 1945’in Temmuz ayında New Mexico’da yapıldı. Testler başarılı oldu ve ABD, atom bombası kullanmaya hazır hale geldi.

ABD’nin Japonya’ya Atom Bombası Atma Kararı

ABD, atom bombasını aslında ilk olarak Almanya için hazırlamıştı. Ancak Almanya, 1945’in başında Müttefikler’e yenildi. Bu durumda, ABD’nin yeni hedefi Japonya oldu. ABD, Japonya’yı teslim olmaya zorlamak için Potsdam Bildirisi’ni yayınladı. Bu bildiri, Japonya’ya şartsız teslim olma çağrısı yapıyordu. Aksi takdirde, Japonya’nın “tamamen yok edileceği” tehdidi savuruluyordu. Ancak Japonya bu bildiriyi reddetti. Bunun üzerine ABD Başkanı Harry Truman, atom bombası kullanma emrini verdi.

Truman, atom bombası kullanma kararını verirken birçok faktörü göz önünde bulundurdu. Bunlardan bazıları şunlardı:

  • ABD, savaşı kısa sürede bitirmek ve daha fazla Amerikan askerinin ölmesini önlemek istiyordu.
  • ABD, atom bombasının gücünü göstererek Sovyetler Birliği’ne karşı bir üstünlük sağlamak istiyordu.
  • ABD, Japonya’nın teslim olmasını sağlamak için en etkili yöntemin atom bombası olduğunu düşünüyordu.

Hiroşima’ya Atom Bombası Saldırısının Detayları

6 Ağustos sabahı saat 08:15’te ABD’nin B-29 tipi uçağı Enola Gay, Hiroşima üzerinde “Little Boy” adlı bombayı bıraktı. Bomba patladığında yaklaşık 70 bin kişi anında öldü. Bombanın etkisiyle şehirde büyük bir yangın çıktı. Bombanın merkezine yakın olan binalar tamamen yıkıldı. Bombadan kurtulan insanlar ise radyasyon hastalığına yakalandı. Bombanın patlamasından sonraki yıl içinde Hiroşima’da ölenlerin sayısı 140 bine ulaştı.

Hiroşima’ya atılan bomba, askeri tarihte gerçekleştirilen ilk nükleer saldırıydı. Bu saldırının ardından Japonya hükümeti teslim olmayı düşünmeye başladı. Ancak henüz resmi bir karar vermedi. Bu yüzden ABD, Hiroşima’dan sadece üç gün sonra Nagasaki’ye de “Fat Man” adlı bombayı attı. Bu saldırıda da yaklaşık 80 bin kişi öldü. Bu iki saldırının ardından Japonya teslim olmak zorunda kaldı. Böylece II. Dünya Savaşı sona erdi.

Hiroşima’ya Atom Bombası Saldırısının Sonuçları

Hiroşima’ya atom bombası saldırısı, hem savaşın hem de insanlığın tarihini değiştiren bir olaydır. 

Bu saldırının sonuçları şunlardır:


Hiroşima’ya atom bombası saldırısı, nükleer silahların savaşta kullanılmasının ne kadar yıkıcı ve insanlık dışı olduğunu gösterdi. Bu saldırı, nükleer silahların kontrolü ve kısıtlaması için uluslararası çabaların başlamasına neden oldu. Birleşmiş Milletler, 1946’da ilk nükleer silahsızlanma komitesini kurdu. 1968’de Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Antlaşması (NPT) imzalandı. Bu antlaşma, nükleer silah sahibi olmayan ülkelerin nükleer silah edinmeyeceklerine, nükleer silah sahibi olan ülkelerin de nükleer silahlarını azaltacaklarına söz verdi. Ancak bu antlaşma, tüm ülkeler tarafından kabul edilmedi veya uygulanmadı. Bugün hala dünyada yaklaşık 14 bin nükleer savaş başlığı bulunmaktadır.

Hiroşima’ya atom bombası saldırısı, Japonya’nın savaştan sonra toparlanmasını ve yeniden inşasını etkiledi. Japonya, savaştan sonra ABD’nin işgali altına girdi. ABD, Japonya’nın siyasi, ekonomik ve sosyal yapısını değiştirmeye çalıştı. Japonya’nın yeni anayasası, demokratik ve barışçıl bir devlet olmasını sağladı. Japonya, savaştan sonra hızlı bir sanayileşme ve kalkınma sürecine girdi. Japonya, bugün dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline geldi.

Hiroşima’ya atom bombası saldırısı, Japon kültürü ve toplumu üzerinde de derin izler bıraktı. Bu saldırı, Japonların ulusal kimliğini ve tarih anlayışını etkiledi. Japonlar, savaşın mağduru ve atom bombasının kurbanı olduklarını hissettiler. Bu his, Japonların barışçıl ve anti-nükleer bir tutum geliştirmelerine yol açtı. Japonlar, Hiroşima ve Nagasaki’ye atom bombası saldırısını unutmamak ve gelecek nesillere aktarmak için çeşitli yollar kullandılar. Örneğin, Hiroşima ve Nagasaki’de atom bombası müzeleri kuruldu. Ayrıca, bu saldırının tanıkları ve kurbanları, hibakusha olarak adlandırıldı. Hibakushalar, yaşadıkları acıları ve anıları dile getirerek barış mesajları yaymaya çalıştılar.

Hiroşima’ya atom bombası saldırısı, hem savaşın hem de insanlığın tarihini değiştiren bir olaydır. Bu saldırının nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak, tarihi anlamak ve nükleer silahların tehlikelerini fark etmek için önemlidir. Lütfen yorumlarınızı bizimle paylaşın. Daha fazla tarih makalesi okumak istiyorsanız, sayfamızı takip etmeyi unutmayın. Görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2024- 2025 GÜNCEL TARİH DERSİ SLAYTLARI ve TYT KURS SLAYTLARI

2024- 2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜNCEL DERS KİTAPLARINA GÖRE SLAYTLARIMIZ HAZIR BU SENE DEĞİŞEN TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİNE GÖRE HAZIRLANAN 9.SINIF TARİH KİTABINA UYGUM SLAYT HAZIRLADIK 9. SINIF TARİH KİTABI ETKİNLİK CEVAPLARI TARİH 9 SLAYTI ALAN HERKESE BEDAVA SAYFANIN ALTINDAKİ VİDEOYU İZLEMEDEN KARAR VERMEYİN YENİ MÜFREDATA UYGUN HARİTA+ GÖRSEL  + KODLAMA + ÖZET AKILLI TAHTA İLE % 100 UYUMLU HER ÜNİTE SLAYTI 100 SAYFANIN ÜZERİNDE OKUL İÇİN DERS SLAYTLARI + SEÇMELİ DERSLER AYT KURS SLAYTLARI + TYT KURS SLAYTLARI  SHOPİER TARİH KURSU SAYFAMIZDA HANGİ SLAYTLAR VAR? AYT TARİH TYT TARİH 9.SINIF TARİH SLAYTI 10.SINIF TARİH SLAYTI 11. SINIF TARİH SLAYTI 12. SINIF İNKILAP TARİHİ SLAYTI ORTAK TÜRK TARİHİ SLAYTI ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ SSLAYTI TÜRK KÜLTÜR MEDENİYETİ TARİHİ SLAYTI NASIL SATIN ALABİLİRİM? Slaytlarımızı Shopier/tarihkursu sayfamızdan satın alabilirsiniz. Tarih Kursu slaytlarımızı  SATIN ALMAK İÇİN TIKLA    WhatsApp / Telegram:...

11. SINIF TARİH 4. ÜNİTE | DEVRİMLER ÇAĞINDA DEĞİŞEN DEVLET-TOPLUM İLİŞKİLERİ | GÜNCEL TARİH DERSİ PDF İNDİR

  2022-2023 Eğitim Öğretim yılı hepimiz için hayırlı olsun. Bilgi Sarmal Tarih Zümresi olarak hazırladığımız ders notlarımızı sizlerle paylaşıyorum.  Tamamen mevcut müfredat kazanımlarına uygun, harita ve görsellerin bol kullanıldığı hem öğretmenin hem de öğrencinin işini kolaylaştırmayı amaçlayan bu notlar umarım amaca hizmet eder. Notların devamını sene içinde hazırladıkça paylaşmaya gayret edeceğiz. Aşağıdaki linkten Bilgi Sarmal Yayınları tarafından hazırlanan güncel 11. sınıf tarih dersi 4. Ünitesi olan DEVRİMLER ÇAĞINDA DEĞİŞEN DEVLET-TOPLUM İLİŞKİLERİ ünitesinin pdf ders notunu indirebilirsiniz.  Not: Bu pdf ders notları yayınevinin izni ile paylaşılmıştır. Ticari amaçla kullanmak ve içerikte değişiklik yaparak başka projelerde kullanmak yasaktır. İyi çalışmalar. DEVRİMLER ÇAĞINDA DEĞİŞEN DEVLET-TOPLUM İLİŞKİLERİ pdf indirmek için tıkla

10. SINIF TARİH 5. ÜNİTE | DÜNYA GÜCÜ OSMANLI (1453-1595) | GÜNCEL TARİH DERSİ PDF İNDİR

  2022-2023 Eğitim Öğretim yılı hepimiz için hayırlı olsun. Bilgi Sarmal Tarih Zümresi olarak hazırladığımız ders notlarımızı sizlerle paylaşıyorum. Tamamen mevcut müfredat kazanımlarına uygun, harita ve görsellerin bol kullanıldığı hem öğretmenin hem de öğrencinin işini kolaylaştırmayı amaçlayan bu notlar umarım amaca hizmet eder. Notların devamını sene içinde hazırladıkça paylaşmaya gayret edeceğiz. Aşağıdaki linkten Bilgi Sarmal Yayınları tarafından hazırlanan güncel 10. sınıf tarih dersi 3. Ünitesi olan BEYLİKTEN DEVLETE OSMANLI MEDENİYETİ  Ünitesinin pdf ders notunu indirebilirsiniz. Not: Bu pdf ders notları yayınevinin izni ile paylaşılmıştır. Ticari amaçla kullanmak ve içerikte değişiklik yaparak başka projelerde kullanmak yasaktır. İyi çalışmalar. 10. SINIF TARİH 5. ÜNİTE  DÜNYA GÜCÜ OSMANLI  (1453-1595)  pdf ders notunu indirmek için tıkla