Ana içeriğe atla

Kayıtlar

TARİH ÖĞRETMENLERİN MUTLAKA TAKİP ETMESİ GEREKEN SİTELER

  Herkese Merhaba. Bu yazımızda tarih öğretmenlerimizin takip edebileceği online ortamlardan söz edeceğiz. Zaman zaman göreve yeni başlayan arkadaşlarımız ‘’Hocam tarih öğretmeni olarak hangi online ortamları takip etmeliyiz’’ şeklinde sorular yöneltiyor. İşte bu yazımızda bu soruya cevap vermeye çalıştım. Sizin de önerileriniz varsa lütfen yorum kısmına yazın. Teşekkürler 1.   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/Default.aspx Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Öğretim Materyalleri ve İçerik Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan sitede şu içeriklere ulaşabilirsiniz.   KONU ÖZETLERİ İÇİN TIKLA https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/FasikulGoster.aspx KONU ANLATIM VİDEOLARI İÇİN TIKLA https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/yks-konu-anlatimi.aspx   DENEMELERE ULAŞMAK İÇİN TIKLA http://ogm.eba.gov.tr/sinav   ETKİLEŞİMLİ TESTLERE ULAŞMAK İÇİN TIKLA https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/EKitap.aspx   ONLİNE TEST ÇÖZMEK İÇİN TIKLA https:/...

TARİH DERSLERİ SORUMLULUK SINAVI SORULARI

 Sorumluluk sınavları ile ilgili tüm sorular tek dosyada. Dosyanın içinde 9. sınıf sorumluluk sınavı soruları, 10. sınıf sorumluluk sınavı soruları, 11. sınıf sorumluluk sınavı soruları ve 12.  sınıf sorumluluk sınavı soruları var. Soru dosyasının içinde ayrıca cevapları da bulabilirsiniz. TARİH DERSİ SORUMLULUK SINAVI SORULARINI İNDİRMEK İÇİN TIKLA 

T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ KAVRAM HARİTASI

  Kavram haritası, sizin bilgiyi organize etmeniz, görselleştirmenize ve özetlemenize yarayan bir tür ağaçtır. Kavram haritası ayrıca, sizin bilgiyi tek sayfada daha etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenmenize imkan sunar. Öğrendiğiniz birçok konu kavram haritası oluşturularak daha kolay çalışılabilir ve tekrar edilebilir. Neden Kavram Haritası Kullanılmalı Hafızanızı güçlendirir ve kalıcı bir öğrenme sağlar. Düşünmenize imkan sunar. Bilgiyi zihninizde organize etmenizi sağlar. Bilgilerin birbirleri arasındaki ilişkiyi kavramanızı sağlar. Sizi boşa zaman harcamaktan kurtarır. Zihninizi bilgi kalabalığından kurtarır ve sadece anahtar kelimeleri öğrenmenizi sağlar. Sadece tek bir sayfa kullanarak birçok bilgiyi ilişkileri anlayarak öğrenme imkanı sunar. Öğreneceğiniz konuyu bütün ve parçalar halinde anlamanızı sağlar. Notlarınızı silip tekrardan yazmadan sonradan yeni bilgiler eklemeye imkan tanır. Kavram haritası Tarih dersi kavram haritası T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük kavram har...

TARİH DERSİ KAVRAM HARİTALARI

Kavram haritası, sizin bilgiyi organize etmeniz, görselleştirmenize ve özetlemenize yarayan bir tür ağaçtır. Kavram haritası ayrıca, sizin bilgiyi tek sayfada daha etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenmenize imkan sunar. Öğrendiğiniz birçok konu kavram haritası oluşturularak daha kolay çalışılabilir ve tekrar edilebilir. Neden Kavram Haritası Kullanılmalı Hafızanızı güçlendirir ve kalıcı bir öğrenme sağlar. Düşünmenize imkan sunar. Bilgiyi zihninizde organize etmenizi sağlar. Bilgilerin birbirleri arasındaki ilişkiyi kavramanızı sağlar. Sizi boşa zaman harcamaktan kurtarır. Zihninizi bilgi kalabalığından kurtarır ve sadece anahtar kelimeleri öğrenmenizi sağlar. Sadece tek bir sayfa kullanarak birçok bilgiyi ilişkileri anlayarak öğrenme imkanı sunar. Öğreneceğiniz konuyu bütün ve parçalar halinde anlamanızı sağlar. Notlarınızı silip tekrardan yazmadan sonradan yeni bilgiler eklemeye imkan tanır. Kavram haritası Tarih dersi kavram haritası Sadık Uygun Yayınları Kavram Haritası Kavram Harita...

OSMANLI'YI KAHVEHANELER Mİ BİTİRDİ?

17. yüzyılda Avrupa ticaretinin getirdiği ve bugün bize önemsiz gözüken maddelerin yayılışı, ancak dikkatle bakıldığı zaman fark edilebilecek etkiler yaratmıştı. Bunların başında kahve gelir. Bir yüzyıl önce caiz olup olmadığı hararetle tartışılan, yasaklanan, uğrunda çok kişinin canını yitirdiği kahve, tütün, alkollü içkiler ve keyif verici maddelerin kullanılması serbestleşmiştir. Avrupa'da olduğu gibi, burada da devlet bunlardan hazinesine gelir sağlamanın tadını almıştır; hattâ ileride göreceğimiz gibi, bunlardan sağlanan gelirlerle geniş bir askerî reform (Nizam-ı Cedit) girişiminin finansmanına çıkılmıştır. Kahvenin serbestleşmesinin en devrimci sonucu, sayısız kahvehanenin açılması olmuştur. Günümüzde hemen hemen sönmüş olan eski kahvehanenin siyasal önemini, bugün bizim gözümüzde canlandırmamız biraz güçtür.  Avrupa'da bile hükümetleri korkutan kahvehaneden korkmakta Osmanlı devletinin daha haklı endişeleri vardı. Osmanlı devleti tebaasının, yani reayanın camiden, me...

Osmanlı Padişahları Peygamber'in Halifesi Değil, Tanrı'nın Halifesidirler

Peygamberin halifeliği Osmanlılardan önce bile çok tartışmalı ve su götürür bir sorun olmuştu. Bundan başka, Tanrı'nın seçmesi, bir hak olarak Osmanoğullarının en büyüğüne geçecek bir mirastır; o, bir mülk gibi tevarüs edilir.  Bu asla şüphe ve tartışma konusu olmamıştır. Padişahlık makamı bu inanca dayanır. Önemli ve geleneksel kutsallığı olan, padişahın kişiliği değil bu makamdır. Bu kişiler arasında cahil olanlar, ahlâksız olanlar, akılsız olanlar, hattâ öldürülenler görüldüğü halde  makamın meşruluğunu padişah gücünün hemen hemen sıfıra indiği zamanlarda bile inkâr edecek cesarette bir güç çıkmamıştır.  Onu, en son, Cumhuriyeti kuranların gücü inkâr edebilmiştir. Bu ilkeleri kabul eden kişiler için normal ve ideal toplum düzeni, sürekli olarak denge halinde duran toplumdur. Tanrı toplumun bölümlerini ayrı ayrı yerlere koymuş, her birine verdiği görevlerle onları yerlerine yerleştirmiştir. Bu topluma "reâyâ" yani "sürü" denir. Tanrı'nın seçtiği vekili ...

1956'ya kadar ABD'de siyahilerle beyazların otobüslere ayrı kapıdan bindiğini biliyor muydunuz?

Rosa Parks ABD'de Alabama eyaletinde doğdu. 1943'te Amerikan Yurttaş Hakları hareketine katıldı. 1955'te Alabama eyaletinde, siyahilere uygulanan ayrımcılığa karşı tavır koyarak sonrasındaki hareketin başlangıcını yapan kişi oldu. O yıllarda Amerika Birleşik Devletleri'nin güney eyaletlerinde siyahilerle beyazlar otobüslere ayrı kapıdan biniyor, kendilerine ayrılmış ayrı yerlere oturuyorlardı. Montgomery belediye otobüslerindeki ilk 4 sıra koltuklar, derisi beyaz olan yolculara aitti. Siyah derili insanlar, belediye otobüslerinin yolcularının toplamda yüzde 75’ini oluşturmalarına rağmen, onlara otobüslerin en arka koltukları ayrılmıştı. Ortadaki değişken statülü koltuklarsa beyazların sıraları doluncaya kadar siyahların da oturabilecekleri koltuklardı. Beyaz sıralar dolduğunda ya da şoför istediğinde siyahlar oturdukları bu koltukları boşaltıp daha arkaya geçmek zorundaydılar. Eğer arkada da yer yoksa ayakta durmaları, eğer ayakta duracakları yer de yoksa otobüsten i...