Ana içeriğe atla

Kayıtlar

T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ KAVRAM HARİTASI

  Kavram haritası, sizin bilgiyi organize etmeniz, görselleştirmenize ve özetlemenize yarayan bir tür ağaçtır. Kavram haritası ayrıca, sizin bilgiyi tek sayfada daha etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenmenize imkan sunar. Öğrendiğiniz birçok konu kavram haritası oluşturularak daha kolay çalışılabilir ve tekrar edilebilir. Neden Kavram Haritası Kullanılmalı Hafızanızı güçlendirir ve kalıcı bir öğrenme sağlar. Düşünmenize imkan sunar. Bilgiyi zihninizde organize etmenizi sağlar. Bilgilerin birbirleri arasındaki ilişkiyi kavramanızı sağlar. Sizi boşa zaman harcamaktan kurtarır. Zihninizi bilgi kalabalığından kurtarır ve sadece anahtar kelimeleri öğrenmenizi sağlar. Sadece tek bir sayfa kullanarak birçok bilgiyi ilişkileri anlayarak öğrenme imkanı sunar. Öğreneceğiniz konuyu bütün ve parçalar halinde anlamanızı sağlar. Notlarınızı silip tekrardan yazmadan sonradan yeni bilgiler eklemeye imkan tanır. Kavram haritası Tarih dersi kavram haritası T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük kavram har...

TARİH DERSİ KAVRAM HARİTALARI

Kavram haritası, sizin bilgiyi organize etmeniz, görselleştirmenize ve özetlemenize yarayan bir tür ağaçtır. Kavram haritası ayrıca, sizin bilgiyi tek sayfada daha etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenmenize imkan sunar. Öğrendiğiniz birçok konu kavram haritası oluşturularak daha kolay çalışılabilir ve tekrar edilebilir. Neden Kavram Haritası Kullanılmalı Hafızanızı güçlendirir ve kalıcı bir öğrenme sağlar. Düşünmenize imkan sunar. Bilgiyi zihninizde organize etmenizi sağlar. Bilgilerin birbirleri arasındaki ilişkiyi kavramanızı sağlar. Sizi boşa zaman harcamaktan kurtarır. Zihninizi bilgi kalabalığından kurtarır ve sadece anahtar kelimeleri öğrenmenizi sağlar. Sadece tek bir sayfa kullanarak birçok bilgiyi ilişkileri anlayarak öğrenme imkanı sunar. Öğreneceğiniz konuyu bütün ve parçalar halinde anlamanızı sağlar. Notlarınızı silip tekrardan yazmadan sonradan yeni bilgiler eklemeye imkan tanır. Kavram haritası Tarih dersi kavram haritası Sadık Uygun Yayınları Kavram Haritası Kavram Harita...

OSMANLI'YI KAHVEHANELER Mİ BİTİRDİ?

17. yüzyılda Avrupa ticaretinin getirdiği ve bugün bize önemsiz gözüken maddelerin yayılışı, ancak dikkatle bakıldığı zaman fark edilebilecek etkiler yaratmıştı. Bunların başında kahve gelir. Bir yüzyıl önce caiz olup olmadığı hararetle tartışılan, yasaklanan, uğrunda çok kişinin canını yitirdiği kahve, tütün, alkollü içkiler ve keyif verici maddelerin kullanılması serbestleşmiştir. Avrupa'da olduğu gibi, burada da devlet bunlardan hazinesine gelir sağlamanın tadını almıştır; hattâ ileride göreceğimiz gibi, bunlardan sağlanan gelirlerle geniş bir askerî reform (Nizam-ı Cedit) girişiminin finansmanına çıkılmıştır. Kahvenin serbestleşmesinin en devrimci sonucu, sayısız kahvehanenin açılması olmuştur. Günümüzde hemen hemen sönmüş olan eski kahvehanenin siyasal önemini, bugün bizim gözümüzde canlandırmamız biraz güçtür.  Avrupa'da bile hükümetleri korkutan kahvehaneden korkmakta Osmanlı devletinin daha haklı endişeleri vardı. Osmanlı devleti tebaasının, yani reayanın camiden, me...

Osmanlı Padişahları Peygamber'in Halifesi Değil, Tanrı'nın Halifesidirler

Peygamberin halifeliği Osmanlılardan önce bile çok tartışmalı ve su götürür bir sorun olmuştu. Bundan başka, Tanrı'nın seçmesi, bir hak olarak Osmanoğullarının en büyüğüne geçecek bir mirastır; o, bir mülk gibi tevarüs edilir.  Bu asla şüphe ve tartışma konusu olmamıştır. Padişahlık makamı bu inanca dayanır. Önemli ve geleneksel kutsallığı olan, padişahın kişiliği değil bu makamdır. Bu kişiler arasında cahil olanlar, ahlâksız olanlar, akılsız olanlar, hattâ öldürülenler görüldüğü halde  makamın meşruluğunu padişah gücünün hemen hemen sıfıra indiği zamanlarda bile inkâr edecek cesarette bir güç çıkmamıştır.  Onu, en son, Cumhuriyeti kuranların gücü inkâr edebilmiştir. Bu ilkeleri kabul eden kişiler için normal ve ideal toplum düzeni, sürekli olarak denge halinde duran toplumdur. Tanrı toplumun bölümlerini ayrı ayrı yerlere koymuş, her birine verdiği görevlerle onları yerlerine yerleştirmiştir. Bu topluma "reâyâ" yani "sürü" denir. Tanrı'nın seçtiği vekili ...

1956'ya kadar ABD'de siyahilerle beyazların otobüslere ayrı kapıdan bindiğini biliyor muydunuz?

Rosa Parks ABD'de Alabama eyaletinde doğdu. 1943'te Amerikan Yurttaş Hakları hareketine katıldı. 1955'te Alabama eyaletinde, siyahilere uygulanan ayrımcılığa karşı tavır koyarak sonrasındaki hareketin başlangıcını yapan kişi oldu. O yıllarda Amerika Birleşik Devletleri'nin güney eyaletlerinde siyahilerle beyazlar otobüslere ayrı kapıdan biniyor, kendilerine ayrılmış ayrı yerlere oturuyorlardı. Montgomery belediye otobüslerindeki ilk 4 sıra koltuklar, derisi beyaz olan yolculara aitti. Siyah derili insanlar, belediye otobüslerinin yolcularının toplamda yüzde 75’ini oluşturmalarına rağmen, onlara otobüslerin en arka koltukları ayrılmıştı. Ortadaki değişken statülü koltuklarsa beyazların sıraları doluncaya kadar siyahların da oturabilecekleri koltuklardı. Beyaz sıralar dolduğunda ya da şoför istediğinde siyahlar oturdukları bu koltukları boşaltıp daha arkaya geçmek zorundaydılar. Eğer arkada da yer yoksa ayakta durmaları, eğer ayakta duracakları yer de yoksa otobüsten i...

Mustafa (Kemal Atatürk) Neden Mülkiye Rüşdiyesi’nden Ayrıldı?

  Mustafa’nın eğitim hayatı altı yaşına geldiğinde annesinin isteğine uyularak önce Fatma Molla Kadın Mektebi’ne kaydedilmesiyle başladı. Kısa bir süre sonra oradan alınıp Şemsi Efendi Mektebi’ne gönderildi. Babasının ölümü üzerine (1893) annesi ve kendisinden küçük kardeşi Makbule ile Lapka Çiftliği’nde kahyâlık yapan dayısı Hüseyin’in yanına gitti. Fakat Mustafa çok geçmeden halasının desteğiyle Selânik’e döndü ve Mülkiye Rüşdiyesi’ne kaydoldu. Bir kavgaya karışması yüzünden müdür yardımcısından dayak yiyince okulu bırakarak Selânik Askerî Rüşdiyesi’ne girdi . Burada matematikteki başarılarından dolayı öğretmeni Mustafa, “Bundan sonra senin adın Mustafa Kemal olsun” diyerek ona Nâmık Kemal’den esinlenen ikinci bir ad verdi. 1896 Ocağında askerî rüşdiyeyi bitirince Manastır Askerî İdâdîsi’ne girdi. İdâdîde sınıf arkadaşı Ömer Nâci’nin etkisiyle şiir ve edebiyatla ilgilendi, ancak kompozisyon öğretmeninin bunun askerlikle bağdaşmayacağı uyarısı karşısında bu defa tarihe merak s...

TARİH VE ZAMAN SORU- CEVAP PDF İNDİR

tarih soru cevap, tarih soru cevap kpss, tarih soru cevap 10. sınıf, tarih soru cevap tyt, tarih soru cevap 9. sınıf, tarih soru cevap yks, tarih soruları cevaplama, kpss tarih soru cevap notları, tarih soru cevap 11. sınıf, tarih soru cevap 12. sınıf, tarih dersi soru cevap, tarih ile ilgili soru cevap, tarih soru cevap kısa, tarih soru ve cevap kpss, inkılap tarihi soru cevap kpss, Çağdaş türk ve dünya tarihi soru cevap, tarih 9 yazılı, tarih 10 yazılı, tarih 11 yazılı, tarih 12 yazılı, inkılap tarihi yazılı.Bu sayfa öğrencileri tarih yazılılarına hazırlamak ve konuları daha iyi pekiştirmelerini sağlamak için hazırlanmıştır. Ayrıca bu soru cevap çalışmaları sizleri YKS TARİH, TYT TARİH VE AYT TARİH sınavlarına da hazırlayacak. Öğretmen arkadaşlarımız bu sayfadaki klasik tarih sorularını tarih yazılı soruları hazırlarken kullanabilirler. TARİH 9 1. ÜNİTE TARİH VE ZAMAN SORU- CEVAP ÇALIŞMASI PDF İNDİR Tarih nedir? İnsan topluluklarının, geçmişteki her türlü etkinliklerini, nede...